Newsroom

De Erfgoedbibliotheek is dé verzamelplaats voor moderne en historische kranten en tijdschriften - op papier, microfilm of digitaal.

Wilt u de krant van vandaag inkijken? Bent u geinteresseerd in de eerste uitgave van Knack of Dag allemaal? Of wilt u iets opzoeken in het digitale archief van de Gazet van Antwerpen? Dat kan!

De kranten- en tijdschriftencollectie van de Erfgoedbibliotheek bestaat uit méér dan 31.000 verschillende titels, goed voor ruim tien lopende kilometer. U vindt hier zowel de oudste als de meest recente aflevering van de belangrijkste kranten- en tijdschriftentitels uit Vlaanderen. Maar er zijn ook honderden Belgische en buitenlandse titels te vinden. Steeds meer kranten en tijdschriften zijn (ook) digitaal en online beschikbaar. We zijn geabonneerd op een groot aanbod aan hedendaagse media die u digitaal in onze leeszaal kan raadplegen.

Bent u op zoek naar een krantenartikel uit het verleden? Hebt u een specifieke onderzoeksvraag of wil u gewoon grasduinen in onze omvangrijke collectie? We helpen u graag verder.